Tankönyvi feladatok „akadálymentesítése” 1.
- Részletek
- Kategória: Kezdjük el
- Megjelent: 2017. szeptember 06. szerda, 09:49
Az otthoni fejlesztések lényege, hogy játékosan tanuljunk, de az iskola megkezdésével bizony autista gyermekünknek is meg kell tanulnia a tankönyvek, munkafüzetek, feladatgyűjtemények használatát. Ez nem megy egyik napról a másikra, de ha a könyvek feladatait akadálymentesítjük, akkor gyermekünk megtapasztalhatja, hogy a sok-sok betű és szám ugyanazokat a gyakorlatokat rejti, amit ő az asztalon kártyákkal, rajzokkal, segédeszközökkel már nagyon ügyesen képes megoldani.
Most kezdtük az első osztályt, és bár az itthoni fejlesztések alapja még mindig a játék és a játékosság, igyekszem kisfiammal a tankönyvet is megismertetni, de úgy, hogy az adott feladathoz mindig kapcsolatok tevékenykedtető, szemléltető gyakorlatokat. Ezzel tulajdonképpen akadálymentesítem számára a feladatokat, hiszen ő az ismereteket egyéni módon tudja feldolgozni.