- 1. Autizmus: csoda vagy átok?
- (Szükőknek)
- ... le való problémákhoz, befolyásolja a jelenét, a jövőjét, azt, hogy mások miként fogadják el őt, és mennyire lesz sikeres az életben. Nem lettek volna/lennének a világon olyan csodálatos emberek, mint Edi ...
- Készült: 2019. augusztus 28.
- 2. Lelkesedés és játék – az autista gyermekek fejlődésében is
- (Szükőknek)
- ... t? Úgy gondolom, ha egy szülő képes figyelemmel jelen lenni a (másként fejlődő) gyermeke életében, akkor látni fogja, hogy az a gyermek mivel szeret játszani, mitől lesz lelkes, mi érdekli. Stern szemlélet ...
- Készült: 2019. április 02.
- 3. Egyszerű eszközökkel változatosan – Dominó
- (Kezdjük el)
- ... őrajzolásnál a dominón szereplő pöttyök számát számmal jelölni, és gyermekünk erre teszi rá a pöttyözött dominólapokat. (Fokozatosság: egyik oldalon van csak pötty/szám – 1-3 pöttynél először ne legyen ...
- Készült: 2019. február 25.
- 4. Ajándékötletek autista gyermekeknek
- (Szükőknek)
- Az autista gyermekek egyik szembetűnő jellemzője, hogy nem azzal, vagy nem úgy játszanak, mint a normál fejlődésű társaik. Ennek egyik oka, hogy nem tudják használni azokat (de ezt mi lépésről lépésre ...
- Készült: 2018. május 28.
- 5. Játékos gyakorlás
- (Kezdjük el)
- Az iskolás léttel együtt jár, hogy gyermekeinknek többet kell asztalnál dolgozni, ez egy (mozgékonyabb) autista gyermek esetében már önmagában is feladatot jelent. Ülni, valamennyire csillapítani a kül ...
- Készült: 2018. március 06.
- 6. Strukturált tematikus gyakorlatoktól a projektmunkáig I.
- (Kezdjük el)
- ... fa részei, fa fejlődése, ültetés, fafajták, fa jelentősége, feldolgozása, hasznosítása, fa életkora – évgyűrűk, fa tulajdonságai, fából készült tárgyak, faábrázolás, fafaragás, évszakok fái, fák – élőhelyük ...
- Készült: 2018. január 15.
- 7. Szövegértés gyakorlása
- (Kezdjük el)
- ... l színes ábrái, szavai, jelölései tárulnak elé, amikor teljesítenie kell. 2. Nézzük át a feladattípusokat, és gondoljuk át, melyek jelenthetnek problémát gyermekünknek. Lesznek olyan feladatok, am ...
- Készült: 2018. január 07.
- 8. Strukturált tematikus gyakorlatok – Kéz
- (Kezdjük el)
- ... kra éppen az ellenkezője jellemző, nehezen tanulják meg a ceruzafogást, és ügyetlenek a finommozgásos tevékenységekben. Kisfiam az utóbbi csoportba tartozik, sok-sok gyakorlás van minden egyszerűbb ábrá ...
- Készült: 2018. január 05.
- 9. Strukturált tematikus gyakorlatok – Rosszcsont Kata és a három mackó
- (Kezdjük el)
- ... maradjanak a bábok, és még több mint fél óráig játszotta a mesét magának, a saját öröméért. Ha kérdésed van, vagy megosztanád véleményedet, tapasztalataidat, várjuk leveledet! Laky J. Eszter kezdjuk-e ...
- Készült: 2017. november 29.
- 10. Strukturált tematikus gyakorlatok – Időjárás
- (Kezdjük el)
- ... az időjárás témájához: • Kártyákból kiválasztani az aktuális időjárásra jellemző képeket • Mondatok párosítása képpel • Faleveleket elfújni – „mi vagyunk a szél” – lehet a szél erősségét is érzék ...
- Készült: 2017. november 13.
- 11. Matematika: pótlás, nyitott mondat – lépésről lépésre
- (Kezdjük el)
- ... ni. Itt már külön papíron volt a művelet, ahol még mindig a pálcikákhoz illő színnel jelöltem a számokat. • LEGO-kat pótoltunk 7-re, de itt már a 7 összes bontása szerepelt, egymás után a párok: 6+1, ...
- Készült: 2017. október 28.
- 12. Módosult tudatállapotban – autista gyermek mellett
- (Szükőknek)
- A napokban jelent meg egy interjú Bányai Éva pszichológus, hipnóziskutató egyetemi tanárral, amelyben arról beszél (saját tapasztalatai és kutatásai alapján), hogy a rákbetegség miként változtatja meg ...
- Készült: 2017. október 01.
- 13. Tankönyvi feladatok „akadálymentesítése” 3.
- (Kezdjük el)
- ... k, ekkor kell minden eszközt bevetni, hogy előremozdítsuk őket! Fordítsuk le a feladatot az ő nyelvükre; mutassuk, és jelekkel, segítő ábrákkal vázoljuk nekik a feladatot; adjunk a k ...
- Készült: 2017. szeptember 24.
- 14. Strukturált tematikus gyakorlatok – A sün, akit meg lehetett simogatni
- (Kezdjük el)
- ... tista gyermekeinknek kell megoldást találni.) A dicséret jelentősége: milyen öröm, ha dicséretet kapunk, vagy másnak örömet okozni azzal, hogy megdicsérjük. (Szintén lehetőség a játékra: dicsérjük meg a ...
- Készült: 2017. szeptember 20.
- 15. Tankönyvi feladatok „akadálymentesítése” 2.
- (Kezdjük el)
- ... sikerélményre, pozitív visszajelzésekre a gyermekével kapcsolatban, hogy ez további erőt adjon a közös tanuláshoz. A többletenergia, amit egy otthoni foglalkozásba beleadunk, visszakapjuk mosolyban, közö ...
- Készült: 2017. szeptember 11.
- 16. Tankönyvi feladatok „akadálymentesítése” 1.
- (Kezdjük el)
- ... egyéni módon tudja feldolgozni. A foglalkozásunk első lépése, hogy egyértelműen feltüntetem, hogy „mi vár rá”. Mivel az iskola teljesen új világ a számára, naptárban jelöljük, hogy „Iskola Anyáv ...
- Készült: 2017. szeptember 06.
- 17. Strukturált tematikus gyakorlatok – Évszakok, hónapok
- (Kezdjük el)
- Az évszakok neveivel, jellegzetességeivel, az évszakokhoz kapcsolódó legfontosabb ismeretekkel már foglalkoztunk otthoni foglalkozásainkon, de a hónapokról eddig még külön nem tanultunk. Van kisfiam s ...
- Készült: 2017. július 26.
- 18. Így írunk mi…
- (Szükőknek)
- ... a kiindulópontot jelentik ahhoz, ahová fejlődhetünk. A fejlődési szemléletmód alapja az a meggyőződés, hogy az ember alapvető tulajdonságai kellő erőfeszítéssel egytől egyig fejleszthetők.(…) A fejlődé ...
- Készült: 2017. július 21.
- 19. Strukturált tematikus gyakorlatok - Iskolába készülünk II.
- (Kezdjük el)
- ... tán megismerkedtünk a természetismeret, ének-zene, testnevelés, rajz és technika tantárgyakkal is. Olyan képeket kerestem, ami jellemzi az adott tantárgyat, és együtt párosítottuk a tantárgy nevét a r ...
- Készült: 2017. július 18.
- 20. Strukturált tematikus gyakorlatok - Iskolába készülünk I.
- (Kezdjük el)
- ... embe jutott, amit úgy gondoltam, át kell rágnunk majd. (Pl.: óvoda és iskola közti különbségek, a tantárgyak mit jelentenek, milyen eszközök szükségesek majd stb.) • Második lépés volt, hogy a szaké ...
- Készült: 2017. július 14.
Mik azok a cookiek?
A süti (eredeti nevén “cookie”) egy olyan kis adatcsomag, amit az internetes szolgáltatások a böngészőben tárolnak el. Ez rengeteg webes szolgáltatás működéséhez elengedhetetlen technológia, amit 1995 óta minden jelentősebb böngésző támogat.
Miért jók nekem?
Számtalan internetes szolgáltatás használata múlik a sütiken. Ennek segítségével tud például bejelentkezni vagy éppen személyre szabott tartalmat elérni a neten.