- 1. Strukturált tematikus gyakorlatok - Iskolába készülünk II. ...
- (Kezdjük el)
- Attól a pillanattól kezdve, amikor megtudtuk, hogy kisfiunk iskolába mehet, megragadunk minden lehetőséget, hogy segítsük őt a ráhangolódásban. Képeket nézegettünk az új iskoláról és a tanító néniről, e ...
- Készült: 2017. július 18.
- 2. Strukturált tematikus gyakorlatok - Iskolába készülünk I. ...
- (Kezdjük el)
- A normál fejlődésű gyermekeket nem szükséges különösebben iskolára készíteni, mert 6-7 éves korra a testi-értelmi-érzelmi-szociális fejlődésük eléri azt a szintet, amire építeni lehet, és ekkorra már ...
- Készült: 2017. július 14.
- 3. Autizmus: csoda vagy átok?
- (Szükőknek)
- ... már most ötletelünk a férjemmel, vajon milyen lehetőséget tudunk számára keresni, vagy ha nincs: teremteni? Ha előbbre akarunk jutni, ne húzzuk vissza egymást, hanem segítsünk! Bár kifejezetten az aut ...
- Készült: 2019. augusztus 28.
- 4. Lelkesedés és játék – az autista gyermekek fejlődésében is
- (Szükőknek)
- ... unknak ismerős lehet, ő az a művész, aki „sosem járt iskolába”. A minap belefutottam egy vele készült interjúba, és újra utánaolvastam munkásságának, további riportokat hallgattam végig, közben pedig j ...
- Készült: 2019. április 02.
- 5. Írás – hogyan segíthetjük?
- (Kezdjük el)
- Az iskola az a hely, ahol megtanulunk írni, olvasni, számolni - hallhatják már az óvodában gyermekeink, és lelkesen készülnek, hogy végre ők is kanyaríthassák a betűket, számokat, mint a nagyok. Az autista ...
- Készült: 2018. szeptember 27.
- 6. Játékos gyakorlás
- (Kezdjük el)
- Az iskolás léttel együtt jár, hogy gyermekeinknek többet kell asztalnál dolgozni, ez egy (mozgékonyabb) autista gyermek esetében már önmagában is feladatot jelent. Ülni, valamennyire csillapítani a kül ...
- Készült: 2018. március 06.
- 7. Strukturált tematikus gyakorlatoktól a projektmunkáig II.
- (Kezdjük el)
- ... s tanulják.) Az elmúlt napok „vizes” feladatai között volt sorba rendezés, számolás, olvasás, írás, betűzés, festés, rajzolás, ragasztás, különbség-keresés, E/1. (Én) használata, szókincsbővítés, for ...
- Készült: 2018. január 26.
- 8. Szövegértés gyakorlása
- (Kezdjük el)
- ... mekeinknek állandó gyakorlásra van szükségük. Az elmúlt napokban az iskolai szövegértés felmérésre készültünk, ezekből a gyakorlatokból hoztam nektek néhányat. 1. Első feladatunk, hogy a felmér ...
- Készült: 2018. január 07.
- 9. Bevonni a „szeretett” tárgyakat
- (Kezdjük el)
- ... előmozdíthatja) az, hogy a számolási, olvasási vagy egyéb feladatot mibe „bújtatjuk” el. Kisfiam nagyon örült, amikor megkapta az új szőnyegeit (egy házikós és egy ugróiskolás), gyakran nézegette, vitte ...
- Készült: 2017. november 14.
- 10. Matematika: pótlás, nyitott mondat – lépésről lépésre
- (Kezdjük el)
- A matematikában, ha sikerül egy gyermeknek megértenie az alapokat, akkor jó eséllyel csak egy-egy új tananyagrésznél kell neki segítséget nyújtani, egyébként megy minden szépen a maga útján. Az autista ...
- Készült: 2017. október 28.
- 11. Műveletek gyakorlása – játékosan
- (Kezdjük el)
- Amit nem gyakorolunk, az elhomályosul, bizonytalanná válik, és néha el is kopik. Ezt a luxust nem engedhetjük meg magunknak, és főleg nem autista gyermekünknek! Bármilyen képesség, tudás, amivel már foglalkoztunk, ...
- Készült: 2017. október 23.
- 12. Tankönyvi feladatok „akadálymentesítése” 4.
- (Kezdjük el)
- ... nden van, ami nekünk, és más gyermekeknek evidensnek tűnik, de ő mégsem tudja (mert a tevékenységben, a megértésben akadályozott). Ez a két megállapítás azóta is fennáll; az iskoláskor, és a vele járó fe ...
- Készült: 2017. október 11.
- 13. Tankönyvi feladatok „akadálymentesítése” 3.
- (Kezdjük el)
- ... tővé tesszük autista gyermekünk számára a feladatot, akkor egyre lelkesebbek és ügyesebbek lesznek, hiszen őket is az viszi előre, ha kompetensnek (nagy, ügyes és okos iskolásnak) érzik magukat. Kisfiam ...
- Készült: 2017. szeptember 24.
- 14. Tankönyvi feladatok „akadálymentesítése” 2.
- (Kezdjük el)
- Az iskolai tanórán nem mindig van lehetőség arra, hogy a tankönyvi, munkafüzeti feladatokat játékosan, eszközökkel oldjuk meg, pedig sok esetben ez lehet a megértés kulcsa. Az autista kisgyermekeknél biz ...
- Készült: 2017. szeptember 11.
- 15. Tankönyvi feladatok „akadálymentesítése” 1.
- (Kezdjük el)
- Az otthoni fejlesztések lényege, hogy játékosan tanuljunk, de az iskola megkezdésével bizony autista gyermekünknek is meg kell tanulnia a tankönyvek, munkafüzetek, feladatgyűjtemények használatát. Ez ne ...
- Készült: 2017. szeptember 06.
- 16. Strukturált tematikus gyakorlatok – betű- és hangtanulás
- (Kezdjük el)
- ... sz témakörét is, mivel szeptemberben iskolába készülünk): Kis és nagybetűket párosítottunk (ismétlés) Á kezdőhanggal szavakat gyűjtöttünk Kezdőbetűket párosítottunk szavak képeivel Az új betűt ...
- Készült: 2017. augusztus 24.
- 17. Strukturált tematikus gyakorlatok – Évszakok, hónapok
- (Kezdjük el)
- ... obájában évszakóra, fent vannak a hónapok nevei is, szoktuk nézegetni az én asztali naptáramat is, de a hónapok neveinek játékos gyakorlása most következett el, hiszen szeptemberben megkezdjük az iskolát. ...
- Készült: 2017. július 26.
- 18. Így írunk mi…
- (Szükőknek)
- ... étkeztetéssel és még sorolhatnám tovább mi minden mással. Amit leírunk, azok mi vagyunk, és rajtunk keresztül az az értéke a gyermekünknek is. 1. Ha különlegességükről írunk, megismertethetjük a töb ...
- Készült: 2017. július 21.
- 19. Strukturált tematikus gyakorlatok - A kiskakas gyémánt félkrajcárja
- (Kezdjük el)
- "Kötelező" mese az óvodások, kisiskolások körében A kiskakas gyémánt félkrajcárja, és az autista gyermekekkel is megszerettethető. Alkalmas ez a mese arra, hogy viccesen, jól érthetően adjuk elő, és a ...
- Készült: 2017. július 12.
- 20. Én és te – gyakorlatok a személyek elkülönítésének megértéséhez
- (Kezdjük el)
- ... eszi az életüket. Gondoljunk bele, az ovis öltözködésnél, az iskolában a tanszerek pakolásánál milyen öröm, ha már figyel arra, mi az övé, és tudja is mondani. kezdjuk-el/en-te Ha kérdésed van, vagy meg ...
- Készült: 2016. október 20.
Mik azok a cookiek?
A süti (eredeti nevén “cookie”) egy olyan kis adatcsomag, amit az internetes szolgáltatások a böngészőben tárolnak el. Ez rengeteg webes szolgáltatás működéséhez elengedhetetlen technológia, amit 1995 óta minden jelentősebb böngésző támogat.
Miért jók nekem?
Számtalan internetes szolgáltatás használata múlik a sütiken. Ennek segítségével tud például bejelentkezni vagy éppen személyre szabott tartalmat elérni a neten.