- 1. Konkrét tevékenységektől, cselekvésektől az elvontig ...
- (Módszerek)
- A konkréttól az elvontig haladó megismerő folyamat minden tanulási folyamatra jellemző, ez az autista gyermekeknél sem működik másként, csak picit talán lassabban. Mint minden, ez is gyakorolható, segítséggel ...
- Készült: 2016. június 26.
- 2. Strukturált tematikus gyakorlatok – Kéz
- (Kezdjük el)
- ... utánozni és hozzá megnevezni a cselekvést. 3. Utánozzunk hangokat, gyakoroljuk a ritmusokat! Kopogjunk, tapsoljunk, üssünk az asztalra, térdünkre! 4. Lehet felületeket tapogatni, letakart tárgyakat a ...
- Készült: 2018. január 05.
- 3. Tankönyvi feladatok „akadálymentesítése” 4.
- (Kezdjük el)
- ... arikázások is sokat számítanak autista gyermekeinknek a megértésben. (Gondoljunk a PECS kártyák ábráira!) Ha cselekvéssel, pót-tárggyal való tevékenységgel, de még rajzzal sem tudunk valamit bemutatni, ...
- Készült: 2017. október 11.
- 4. Strukturált tematikus gyakorlatok – betű- és hangtanulás
- (Kezdjük el)
- ... rtyák segítségével Betűelemeket gyakoroltunk – írtunk táblán, papíron Énekeltünk, dalokat hallgattunk Kapcsolódó cikk: Miért számok, miért betűk? Jó munkát! Ha kérdésed van, vagy megosztanád vé ...
- Készült: 2017. augusztus 24.
- 5. Strukturált tematikus gyakorlatok – Évszakok, hónapok
- (Kezdjük el)
- ... ákon megnéztük és elmondtuk, hogyan telik egy nap, • Majd megbeszéltük – szintén kártyák segítségével -, hogy a nappalok és éjszakák váltakoznak. • Bartos Erika: Hónapok című versének (és csodálato ...
- Készült: 2017. július 26.
- 6. Ismétlés
- (Kezdjük el)
- ... nyomásra, utasításra végzik, de egyre több tevékenységgel el fognak jutni oda, hogy saját örömükért ismételnek majd cselekvéseket (leveszik, és többször elolvassák kedvenc meséjüket; elpakolnak maguk ...
- Készült: 2017. június 23.
- 7. Strukturált tematikus gyakorlatok - Fa
- (Kezdjük el)
- ... ggyal, tulajdonsággal ismerkedünk, azt amennyiben lehetséges, tapasztaltassuk is meg! Hadd lássa, tapintsa, hallja, érzékelje gyermekünk, és egészítsük ki azokkal az élményekkel, emlékekkel, amelyeket tanult má ...
- Készült: 2017. június 22.
- 8. Strukturált tematikus gyakorlatok – költözés
- (Kezdjük el)
- ... ján átvettük a cselekvéseket, majd szerelhetett ő is: játék barkácskészlettel csavarozott, fogóval szöget húzott, fúrt, mért, vízfestékkel házat festettünk. 7. A valóságban az átpakolásnak az oroszl ...
- Készült: 2017. január 24.
- 9. Én és te – gyakorlatok a személyek elkülönítésének megértéséhez
- (Kezdjük el)
- ... tételeket, rövid mondatokat is lehet alkotni, ha kiegészítjük cselekvéskártyákkal, tárgyak képével stb. • Rajzzal, ábrával - Egyszerű rajzokat készítsünk, ahol a figura magára mutat - én, illetve társ ...
- Készült: 2016. október 20.
- 10. Miért tematikusan?
- (Kezdjük el)
- ... épen végighaladtunk rajtuk. Két olyan tapasztalatom volt a közös foglalkozásainkon, ami miatt végül is kipróbáltam a tematikus feladatsort. 1. Előfordult, hogy egy-egy cselekvés, vagy fogalom megérte ...
- Készült: 2016. szeptember 08.
- 11. Hit és lelki beállítottság
- (Szükőknek)
- ... ának, gyógyszernek. Mi a dolgunk? Napoleon Hillt idézném: meg kell tanulnunk „a kedvezőtlen körülmények alkotó cselekvésekbe való átformálásának áldott művészetét”. Igen, vannak akadályok, nehezebb nap ...
- Készült: 2016. augusztus 31.
- 12. Folyamatábráktól a mesefeldolgozásig
- (Kezdjük el)
- Környezetünk megismeréséhez elengedhetetlen, hogy értsük az ok-okozati összefüggéseket, a cselekvések, történések, események következményeit. Az autista gyermekek nem minden esetben vélekednek helyes ...
- Készült: 2016. augusztus 23.
- 13. Eszközök – kártyák
- (Kezdjük el)
- ... szerű őket kezelni, és szinte bármit megtaníthatunk velük: fogalmakat, számokat, cselekvéseket, kategóriákat, viszonyokat, stb. Az autista gyermekeknek nagyon fontos a vizuális segítségnyújtás, a „kártyás fel ...
- Készült: 2016. augusztus 17.
- 14. Strukturált, tematikus gyakorlatok autista gyermekeknek
- (mukodeshez)
- ... lt, tematikus feladatsorokkal szinte minden megtanítható nekik: szabályok, szokások, évszakok, fogalmak, cselekvések, mesék, bármi. A meglévő terápiák mellé építs be gyermeked hétköznapjaiba strukturált, t ...
- Készült: 2016. augusztus 05.
- 15. Módszerek és ajánlások az otthoni fejlesztéshez
- (mukodeshez)
- ... Vizuális támogatás • Tapasztalás • Figyelem • Segítségnyújtás • Könnyebb és nehezebb feladatok aránya • Fokozatosság • Konkrét tevékenységektől, cselekvésektől az elvontig • Humo ...
- Készült: 2016. augusztus 05.
- 16. Segítségnyújtás
- (Módszerek)
- ... s segíthetünk. Az új ismeretet tartalmazó szókártya/számkártya/kép maradjon a "végére". • Játsszuk el! A konkrét, cselekvéses tevékenységekkel könnyebb a tanulás. • Segítsünk a kérdésfeltevéss ...
- Készült: 2016. július 05.
- 17. Fokozatosság
- (Módszerek)
- ... ontott tevékenységet gyermekünk hasznosítani tudja a mindennapokban. (Pl.: Nagyon jó, ha egy-egy képről megnevez tárgyakat, cselekvéseket, de a beszédfejlesztésben a végső cél az, hogy képes legyen a től ...
- Készült: 2016. május 31.
Mik azok a cookiek?
A süti (eredeti nevén “cookie”) egy olyan kis adatcsomag, amit az internetes szolgáltatások a böngészőben tárolnak el. Ez rengeteg webes szolgáltatás működéséhez elengedhetetlen technológia, amit 1995 óta minden jelentősebb böngésző támogat.
Miért jók nekem?
Számtalan internetes szolgáltatás használata múlik a sütiken. Ennek segítségével tud például bejelentkezni vagy éppen személyre szabott tartalmat elérni a neten.