• „Azért kérem, hogy figyeljenek ránk, mert ez önmagában véve is erősebbé tehet bennünket.” (Naoki Higashida)

  • „Vannak reményei, kedvencei, van, amit szeret, és van, amit nem, vannak félelmei és álmai, éppúgy, mint bármelyik gyereknek.” (Ellen Notbohm)

  • „Vannak erősségeim, csak meg kell találnod. A legtöbb dolgot nem csak egyféleképpen lehet „helyesen" csinálni.” (Ellen Notbohm)

  • „Lehet, hogy amikor te különféle dolgokat - matematikát, magyart, fizikát, és egyéb tantárgyakat - tanulsz az iskolában, ő akkor tanul meg rámutatni a dolgokra, akkor tanulja meg önállóan felhúzni a cipőjét, akkor tanul meg még több szót kimondani és megérteni,…” (Julie Davis)

Copyright 2024 - Minden jog fenntartva!

Módszerek és ajánlások

Gyakorlatok

Elérhetőségünk

Strukturált, tematikus gyakorlatok autista gyermekeknek

„A fogyatékosság helyett a képességekre figyelés perspektíva kérdése - a te perspektívádé.” (Ellen Notbohm)

A normál fejlődésű gyermekekkel való pedagógiai munkám során is szerettem a komplex, egy téma köré fölépített feladatokat, feladatsorokat, mert segítette a gyermekeket abban, hogy kreatívabbak legyenek, a dolgokat ne önmagukban szemléljék, hanem környezetükben, és sikerüljön felfedezniük az összefüggéseket, a rendszert.

Az autista gyermekeknél az így felépített gyakorlatsorok jelentősége még nagyobb. Próbaként kezdtem el kisfiammal ezeket a tematikus foglalkozásokat, és már néhány alkalom után érezhető volt, hogy jobban figyel, könnyebben tanul, rugalmasabban gondolkodik és ami a legfontosabb, élvezi az együtt töltött játékos gyakorlatokat. Apróbbak a lépések, lassúbb a haladás, de a strukturált, tematikus feladatsorokkal szinte minden megtanítható nekik: szabályok, szokások, évszakok, fogalmak, cselekvések, mesék, bármi.

A meglévő terápiák mellé építs be gyermeked hétköznapjaiba strukturált, tematikus gyakorlatokat!

Strukturált, mert mi építjük fel azokból az elemekből, amelyekre gyermekünknek szüksége van; és tematikus, mert egy-egy téma köré építjük fel azokat az elemeket, amiből majd összeáll az egész.

A feladatok további jellemzői:
•    komplexek, mert az elemek (az elsajátított készségek, képességek, fogalmak stb.) nem önállóan, magukban élnek, hanem a segítségünkkel össze is kapcsolódnak,
•    funkcionálisak, azaz a hétköznapi boldoguláshoz is elengedhetetlenek,
•    irányítottak, és mi, szülők vagyunk az irányítók, terelgetők aszerint, hogy gyermekünk miként kapcsolódik be, és milyen ütemben fejlődik,
•    folyamatosak, hiszen mindig van új cél, amit szeretnénk elérni,
•    sikerélményhez juttatják a gyermeket.

 

Kattints, és Kezdjük el!

Weboldalunk cookie-kat használ.

Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. Információ

Rendben

Mik azok a cookiek?

A süti (eredeti nevén “cookie”) egy olyan kis adatcsomag, amit az internetes szolgáltatások a böngészőben tárolnak el. Ez rengeteg webes szolgáltatás működéséhez elengedhetetlen technológia, amit 1995 óta minden jelentősebb böngésző támogat.

Miért jók nekem?

Számtalan internetes szolgáltatás használata múlik a sütiken. Ennek segítségével tud például bejelentkezni vagy éppen személyre szabott tartalmat elérni a neten.