- 1. Autizmus: csoda vagy átok?
- (Szükőknek)
- ... eszédkészségük, társult fogyatékosságuk miatt van így, hanem olyan tényezők is befolyásolják állapotukat, mint a szülőktől örökölt genetikai tényezők, a testi, érzékszervi és egyéb adottságok, a csalá ...
- Készült: 2019. augusztus 28.
- 2. Strukturált tematikus gyakorlatok – Időjárás
- (Kezdjük el)
- ... kány) – összekötős feladat • Beszédfejlesztés: Milyen az idő? Válaszolás képek segítségével. (Felhős, napos, meleg, ködös stb.) • Bartos Erika – Anna, Peti és Gergő – Köd című mese – mese + be ...
- Készült: 2017. november 13.
- 3. Strukturált tematikus gyakorlatok – A sün, akit meg lehetett simogatni
- (Kezdjük el)
- ... nek 3 szereplője van, egy sün, egy nyuszimama és a kisnyuszi. Ha van otthon bábunk, érdemes eljátszani, mert megkönnyíti a megértést, ha látja és hallja is a párbeszédet, a mozdulatokat (azt, hogy szépen ...
- Készült: 2017. szeptember 20.
- 4. Strukturált tematikus gyakorlatok - Iskolába készülünk II.
- (Kezdjük el)
- ... látogattunk és körülnéztünk, és az itthoni foglalkozásaink témája is az iskola lett. A strukturált tematikus gyakorlatok mindig tartalmaznak matematikai-logikai, beszédfejlesztéshez és szókincsbővítéshez kapc ...
- Készült: 2017. július 18.
- 5. Én és te – gyakorlatok a személyek elkülönítésének megértéséhez
- (Kezdjük el)
- Az autista kisgyermekek kommunikációs problémái közé tartoznak a beszéd nyelvi, nyelvtani hiányosságai, zavarai is. A normál fejlődésű gyermekek mindenféle különösebb erőfeszítés nélkül használják a ny ...
- Készült: 2016. október 20.
- 6. Strukturált, tematikus gyakorlatok – A három kismalac
- (Kezdjük el)
- ... c ruháján azt az építőanyagot, amiből építette a házat. Volt egy sz (szalma), f (fa) és k (kő) malacka. Ezt a jelölést több feladatnál is használtam. Csak minimális párbeszédet használtam, a képek segít ...
- Készült: 2016. szeptember 03.
- 7. Strukturált, tematikus gyakorlatok – ház, helyiségek
- (Kezdjük el)
- ... onni. Nem figyelt az utasításokra, nem figyelte a hallott beszédet (nem is értette, vagy nem érdekelte), és ritkán játszott olyan játékokkal, ahol a megfelelő észlelésre, a figyelmére, emlékező képességére ...
- Készült: 2016. augusztus 31.
- 8. Folyamatábráktól a mesefeldolgozásig
- (Kezdjük el)
- ... átsszunk kisautóval, ha pirosat mutatunk, megáll, ha zöldet, gurulhat tovább.) • Minden cselekvést kommentáljunk! A megértő és kifejező beszéd fejlődését, az ok-okozati összefüggések megértését is segítjük, ha m ...
- Készült: 2016. augusztus 23.
- 9. Eszközök – kártyák
- (Kezdjük el)
- ... inál? És mutatjuk a kártyát: csúszdázik, fürdik, felöltözik, énekel, hegyet mászik stb. Kategóriák, fogalmak tanulásához válogatási feladatok: ehető/nem ehető, bútor/háztartási gép, játék/nem játék stb. ...
- Készült: 2016. augusztus 17.
- 10. Ember, test, testrészek
- (Kezdjük el)
- ... tam meg. Nagymozgásos, finommozgásos feladatok, beszédértést, szókincsfejlesztést segítő gyakorlatok, figyelem, koncentráció fejlesztését segítő feladatok szerepeltek, előkerültek a színek, tulajdonságok, és ...
- Készült: 2016. augusztus 15.
- 11. Ugyanazt, picit másként
- (Kezdjük el)
- ... t. Néhány feladat ezek közül: kezdjuk-el/ugyanazt ...
- Készült: 2016. augusztus 14.
- 12. Első lépések
- (Kezdjük el)
- ... tó, értelmes szavakká alakultak, és most abban segítenek nekünk, hogy a szókincsét bővítsük, illetve a szavak elolvasásával a kiejtésen, a beszédhibákon javítsunk. Sokkal jobban odafigyel a helyes kiejtésre, ha ...
- Készült: 2016. augusztus 12.
- 13. Módszerek és ajánlások az otthoni fejlesztéshez
- (mukodeshez)
- "Akkor hihetjük, hogy jó úton haladunk, amikor a gyereket ebben a megismerő, felfedező folyamatban aktív félnek tekintjük." (Rácz Zsuzsanna) A módszerek közé azokat a lehetséges kis utakat gyűjtöm, amelyek ...
- Készült: 2016. augusztus 05.
- 14. Megfelelő kommunikáció
- (Módszerek)
- A megfelelő kommunikáció alkalmazkodás, akadálymentesítés, vizuális támogatás stb. nélkül nem működik. A beszéd a kapcsolatteremtés eszköze, a kapcsolat pedig a kibontakozás lehetőségének eszköze. Ter ...
- Készült: 2016. június 26.
- 15. Fokozatosság
- (Módszerek)
- ... ontott tevékenységet gyermekünk hasznosítani tudja a mindennapokban. (Pl.: Nagyon jó, ha egy-egy képről megnevez tárgyakat, cselekvéseket, de a beszédfejlesztésben a végső cél az, hogy képes legyen a től ...
- Készült: 2016. május 31.
Mik azok a cookiek?
A süti (eredeti nevén “cookie”) egy olyan kis adatcsomag, amit az internetes szolgáltatások a böngészőben tárolnak el. Ez rengeteg webes szolgáltatás működéséhez elengedhetetlen technológia, amit 1995 óta minden jelentősebb böngésző támogat.
Miért jók nekem?
Számtalan internetes szolgáltatás használata múlik a sütiken. Ennek segítségével tud például bejelentkezni vagy éppen személyre szabott tartalmat elérni a neten.