• „Azért kérem, hogy figyeljenek ránk, mert ez önmagában véve is erősebbé tehet bennünket.” (Naoki Higashida)

  • „Vannak reményei, kedvencei, van, amit szeret, és van, amit nem, vannak félelmei és álmai, éppúgy, mint bármelyik gyereknek.” (Ellen Notbohm)

  • „Vannak erősségeim, csak meg kell találnod. A legtöbb dolgot nem csak egyféleképpen lehet „helyesen" csinálni.” (Ellen Notbohm)

  • „Lehet, hogy amikor te különféle dolgokat - matematikát, magyart, fizikát, és egyéb tantárgyakat - tanulsz az iskolában, ő akkor tanul meg rámutatni a dolgokra, akkor tanulja meg önállóan felhúzni a cipőjét, akkor tanul meg még több szót kimondani és megérteni,…” (Julie Davis)

Copyright 2024 - Minden jog fenntartva!

Módszerek és ajánlások

Gyakorlatok

Elérhetőségünk

Fokozatosság

FokozatossagAz egyik legfontosabb szempont, amit figyelembe kell vennünk, az a fokozatosság. Sok-sok inger árasztja el gyermekünket, ami akadályozza őket a koncentrálásban, a hétköznapi tevékenységekben, a játékban és mindenben; mi, szülők, igyekezzünk ezeket szűrni, tompítani!

Hogyan legyünk fokozatosak?


• A fejlesztő munkát fokozatosan építsük be a hétköznapokba, játékosan, az ő tevékenységükhöz igazodva. Eleinte pár percet, és egy bizonyos dolgot gyakorolva. Az indításhoz nagyon jók lehetnek a mozgásos, mondókához, versikéhez kötött feladatok. (Pl.: Icipici manócska, örömében tapsolgat. És ekkor tapsolunk egyet. Kezdetben még segítjük, irányítjuk, később már egyedül is tapsol.)

A fejlesztendő területeket is úgy építsük fel, hogy megkeressük azt a szintet, ahol ő adott pillanatban tart, és innen indulunk el fokról fokra haladva. (Pl.: Vizuális figyelem fejlesztésénél: először egy tárgyat tudjon észlelni, felismerni, majd egyre több tárgy közül kiválasztani, párját megtalálni, tárgyat képpel párosítani, ha képes rá, megnevezni stb. Egy-egy területet minél több feladattal célozzunk meg, de mindig a gyermek aktuális fejlettségi szintjét figyelembe véve.)

Egy-egy konkrét feladattípusnál is be kell tartani a fokozatosságot. Mindig az egyszerűbbtől a bonyolultabbig, a könnyebbtől a nehezebbig, az egylépésestől a több lépésből álló feladatig, a konkréttól az elvontig stb.

• Legyenek a játékok, feladatok, gyakorlatok változatosak, de ne akarjunk egyszerre sokfélét megvalósítani. A megszokott kis gyakorlatokban legyen ügyes és biztos, utána kapcsoljunk be fokozatosan az újdonságokat.

• A hosszabb feladatsoroknál is érdemes ügyelni a fokozatosságra. Legyenek ráhangoló, bemelegítő feladatok, majd picit nehezebbek, és újra fokozatosan könnyebbek.

• Az a célunk, hogy a fejlesztendő területekre és feladatokra lebontott tevékenységet gyermekünk hasznosítani tudja a mindennapokban. (Pl.: Nagyon jó, ha egy-egy képről megnevez tárgyakat, cselekvéseket, de a beszédfejlesztésben a végső cél az, hogy képes legyen a tőle elvárható legmagasabb szinten kommunikálni, kapcsolatot teremteni. A finommotorikus gyakorlatok, legyen az gyöngyfűzés, gyurmázás, csipesszel fogás előkészítik a gombolás, cipzárhúzás, cipőkötés, írás, rajzolás műveleteit is. ) A sok-sok apró gyakorlatot fokozatosan meg kell próbálni beépíteni a napi rutinba, azaz a hétköznapi életben működtetni.


Képek forrása:
1,2,3,4,5,6

Weboldalunk cookie-kat használ.

Az Uniós törvények értelmében kérem, engedélyezze a sütik használatát, vagy zárja be az oldalt. Információ

Rendben

Mik azok a cookiek?

A süti (eredeti nevén “cookie”) egy olyan kis adatcsomag, amit az internetes szolgáltatások a böngészőben tárolnak el. Ez rengeteg webes szolgáltatás működéséhez elengedhetetlen technológia, amit 1995 óta minden jelentősebb böngésző támogat.

Miért jók nekem?

Számtalan internetes szolgáltatás használata múlik a sütiken. Ennek segítségével tud például bejelentkezni vagy éppen személyre szabott tartalmat elérni a neten.