Lebontani, majd felépíteni

Készült: 2016. június 02. csütörtök, 09:27
Találatok: 1194

Lebontani"Kérlek, ne felejtsd el, hogy a "nem akarom csinálni" (úgy döntök, hogy nem), és a "nem tudom megcsinálni" (nem vagyok képes rá), nem ugyanaz!" (Ellen Notbohm)

Minden egyes feladattal az a célunk, hogy gyermekünk számára érthetőbbé tegyük a világot. A sok-sok információt, ingert úgy tudjuk megismerhetővé tenni, ha külön-külön lebontjuk elemekre, majd újraépítjük őket. A külön-külön megértett részeket fokozatosan összeillesztjük, így még nagyobb egységeket láthatnak meg a világból. A gyermek kompetenssé válik, és megnő önbizalma, ami az újabb ismeretek felé nyitja meg érdeklődését. Előbb-utóbb észrevesszük majd, hogy egyre jobban figyel, és egyre többet fedez fel a világból már önállóan is.


"Ahhoz, hogy részekre bonthassunk egy játéktevékenységet, először is feladatok sorozataként kell hogy lássuk, majd a feladatokat egyenként kell megtanítanunk. Ez most úgy hangozhat, mintha az egész játékot megfosztanánk a szórakozás élményétől, pedig nem erről van szó. A dolog nehézsége azonban nem abban tejük, hogy egy játékot feladatokra bontsunk, hanem hogy megőrizzük élvezetesnek, motiválónak és érdekesnek." (Julia Moor)


Legyünk érzékenyek, szemléljük az ő szemükkel a világot, hogy legyen lehetőségünk megmutatni minél többet a mi világunkból is. Ahol a két világ közös halmazt alkot, ott van a kapcsolat, az öröm. Legyünk lelkesek, kreatívak, megéri!

Képek forrása: 1,2