Bevonni a „szeretett” tárgyakat

Kategória: Kezdjük el
Megjelent: 2017. november 14. kedd, 16:35

Bevonni a  Az autista gyermekek otthoni fejlesztésében kulcsfontosságú, hogy olyan tárgyakat, eszközöket, figurákat, ábrákat használjunk, amelyek a szívükhöz közel állnak. Befolyásolja a tanulási kedvet (visszatarthatja, vagy előmozdíthatja) az, hogy a számolási, olvasási vagy egyéb feladatot mibe „bújtatjuk” el.


Kisfiam nagyon örült, amikor megkapta az új szőnyegeit (egy házikós és egy ugróiskolás), gyakran nézegette, vitte oda a játékait. Az elmúlt napokban volt egy kis ellenállás a matematikai feladatokkal kapcsolatban, így „szőnyeges” feladatokat találtam ki neki. Mindenféle ellenkezés nélkül, csuda jó kedvvel állt neki, hiszen a kedvenc szőnyege is része volt a gyakorlatoknak.

A szőnyegén egymással szemben sorakoznak a házikók, az egyik oldalon laktak a számok (1-től 11-ig), a másikban autók sorakoztak, műveletekkel.  Az autókat kellett a megfelelő, szemközti házba parkolni. Ehhez el kellett végezni az összeadásokat (Pl.: 3+2), és az összeget a másik oldalon megkeresni (5). Pillanatok alatt helyükre gurította az autókat, észre sem vette, hogy matekozunk.

Az ugróiskolás szőnyegét is felhasználtam, a négyzeteken lévő számokhoz kellett műveleteket tenni (itt már összeadás és kivonás is szerepelt). Ügyesen tette a helyére a műveleteket, minden műveleti kártya megtalálta a helyét.

A szőnyegen maradtunk, és igaz, hogy már nem szerepeltek a szőnyeg mintái, de végigcsinálta a dominós és betű-párosítós feladatokat is. Sőt, még az asztalhoz is odaült, és írtunk picit.

Minden gyermeknek vannak kedvenc mesefigurái, versei, játékai, foglalatosságai, a feladatoknál használjuk fel ezeket!

Jó munkát! Ha kérdésed van, vagy megosztanád véleményedet, tapasztalataidat, várjuk leveledet!

Laky J. Eszter