Kedves tevékenységek, az egyéni érdeklődés beépítése a foglalkozásokba

Készült: 2016. június 25. szombat, 20:26
Találatok: 1095

Kedves tevékenységMindenkinek van kedvenc elfoglaltsága, hobbija (talán több is), melyre szívesen szakít időt, amit valódi lelkesedéssel végez. Ha ezzel foglalatoskodhatunk, akkor tartalmasabbnak érezzük a napunkat, kiegyensúlyozottabbnak lelkünket. Nagyon fontos, hogy az autista gyermekek fejlesztő feladatait úgy tervezzük, hogy mindig legyenek benne a számukra kedves tevékenységek. Ha mi elfogadjuk, tiszteletben tartjuk szokásaikat, és érzékenyek vagyunk az ő kis speciális dolgaikra, akkor ők is elfogadják a mi közeledésünket.


Mindegy, hogy ugrálás, rajzolás, zenehallgatás, térképek nézegetése, számok vagy betűk tanulása jelenti gyermekünk számukra az örömöt, de ezek szerepeljenek a napi feladatok között. Ugróiskola, betűkeresés, kirakó térképdarabokkal, zenei memóriajáték, ez csak néhány példa arra, hogyan lehet egy-egy tevékenységet játékos gyakorlattá alakítani. Szinte minden feladattípust át lehet ültetni egy-egy téma köré, ezzel a lehetőséggel pedig érdemes minél többször élnünk. A kedvelt témákhoz újabbakat is "ragaszthatunk", hogy közben táguljon a világ. Amennyire csak lehet, a témákkal próbáljunk az életkornak megfelelő elvárásokhoz igazodni. (Család, öltözet, évszakok, időjárás, formák, játékok, tulajdonságok, illemszabályok stb.)

A megosztott feladatoknál láthatjátok, hogy elég sok fotón számokkal, betűkkel, szavakkal dolgozunk. Kisfiam négy évesen megtanult olvasni, neki a feladatok érdekesebbek, ha szókártyázom, odaírom az utasítást, vagy a képeket szavakkal, betűkkel kell kiegészíteni. A zenét is szereti, a hangszereket, de mivel a szabadidejében sokat hallgatja kedvenceit, a foglalkozásokba zenei feladatot kevesebbet választok. Mindenki más, de a napi munka során úgyis alakul majd minden.


Képek forrása: 1,2,3