Strukturált tematikus gyakorlatoktól a projektmunkáig II.

Kategória: Kezdjük el
Megjelent: 2018. január 26. péntek, 14:08

Projektmunka 2.Az első projektmunka, amit autista kisfiammal elkezdtünk, a VÍZ témakörét járja körbe. A „víz” egy nagyon hálás téma, mert sok-sok ismeret kapcsolható hozzá, a hétköznapi tudnivalóktól egészen az elvontabb fogalmakig. Amikor elkezdtem papírra vetni azokat a fogalmakat, amelyek a vízről eszembe jutottak, először csak egy nagy szóhalmazt kaptam, amit valamilyen módon rendszereznem kellett. Aztán a projekt vázlata nagyjából összeállt, és el is kezdtük a megvalósítást. Megérte belevágni, kisfiamnak nagyon tetszik, hogy gyűjtjük a feladatokat, és a szeme láttára szépül és bővül a vázlatfüzete.


Az aktuális időjárás határozta meg az első vízhez kötődő témánkat (esett a hó, fagy volt, és lehetett kísérletezni): a halmazállapot-változások közül a fagyásról és olvadásról beszélgettünk. A havazáshoz, a jéghez hozzávettük a téli sportokat és szabadidős tevékenységeket, így több napig ezekhez kapcsolódtak feladataink, játékaink.

A sáros, piszkos ruhák miatt kanyarodtunk a víz egyik fontos szerepéhez: vízzel mosunk. A kimosott és kiteregetett vizes ruhákról a víz elpárolog, így még mindig maradtunk picit a halmazállapot-változásoknál. (Persze még nem így fogalmaztuk meg, de majd később ez jó alap lesz, ha az iskolában is tanulják.)

Az elmúlt napok „vizes” feladatai között volt sorba rendezés, számolás, olvasás, írás, betűzés, festés, rajzolás, ragasztás, különbség-keresés, E/1. (Én) használata, szókincsbővítés, formafelismerés, halmazfeladat, vers és mese olvasása, zenehallgatás stb.

 Az első néhány nap munkáját fotóinkon láthatjátok.

Ha kérdésed van, vagy megosztanád véleményedet, tapasztalataidat, várjuk leveledet!

Laky J. Eszter


Kapcsolódó cikk: Strukturált tematikus gyakorlatoktól a projektmunkáig I.