Strukturált, tematikus gyakorlatok - Az arc

Kategória: Kezdjük el
Megjelent: 2016. szeptember 12. hétfő, 15:05

strukturált tematikus gyakorlat

 

Arcunk felépítése, tulajdonságai, és játéka segítenek nekünk abban, hogy felismerjük a körülöttünk lévőket, és azonosítsuk aktuális érzelmeiket. Az autista személyeknek sokszor nehézkes odafigyelni az arcok különbözőségeire, jellegzetességeire, és az arckifejezésekre is. Mivel többségük szemkontaktust is ritkán vesz fel, az arc kicsit elhanyagolt terület marad. Érdemes játékosan felhívni a figyelmet arcunk és arckifejezésünk sokféleségére, és apránként megtanítani azt, hogy miként lehet felismerni másokat, érzelmeiket, és hogyan néz ki saját arcunk, ha vidámak, szomorúak vagy épp mérgesek vagyunk.


A normál fejlődésű gyermeknek zsigerből jön, hogy megfigyelje és elraktározza az arcokat, észrevegye, ha az óvó néni szépen sminkelt, vagy a szomszéd bácsi borostás. Anya egy pillantásából tudja, hogy elég lesz már a cukorkaevésből, de ő is tudja, milyen arcot vágjon, hogy még kapjon egy utolsó szemet. Az autista gyermekeknek ez nem jön automatikusan, de gyakorlással nagyon jól fejleszthető.

Az arc témája is nagyon jól bővíthető, és borzasztóan fontos a hétköznapi, gyakorlati boldoguláshoz.


Feladatötletek:
- Rajzokkal, fotókkal is gyakorolhatunk.
- A pont-pont vesszőcske rajzokon finomíthatunk azzal, ha megpróbáljuk a családtagokhoz hasonlóvá tenni. Hosszabb hajat rajzolunk, szemüveget, fülbevalót, vagy szeplőt. Nagyon fognak örülni, hogy már nem csak egyféle embert tudnak készíteni.
- Készíthetünk olyan arcokat, ahol csak 1-1 tulajdonság tér el. Az egyiknek hosszabb az orra. Az egyiknek nagyobb a füle. Az egyiknek rövidebb a haja.
- Játsszunk tükör előtt! Nyújtsa ki a nyelvét! Húzza fel a szemöldökét! Csücsörítsen!

Galériánkban további ötleteket is találsz:


Ha kérdésed van, vagy megosztanád tapasztalataidat, ide írhatsz nekem: